Veelgestelde vragen

Vragen over aanmelding

Dat is vervelend! Om de verificatie mail te ontvangen is het belangrijk dat je je hebt aangemeld met een studentenmail, geen normale mail. Heb je dit gedaan, en is deze correct gespeld? Dan is het mogelijk dat de verificatiemail in je spam folder terecht is gekomen. Mocht je zowel het juiste e mailadres hebben opgegeven, en de de spam folder is leeg, laat het ons dan nog even weten via [email protected].
Je kunt met je huidige gegevens inloggen, dan kom je op een pagina terecht waar je zelf jouw gegevens kunt aanpassen.
Helaas hebben wij vanwege veiligheid, in samenspraak met OCW en verschillende onderwijsorganisaties, besloten dat we nu geen andere mensen dan studenten toelaten op ons platform. Dit komt omdat de scholieren verwachten een student te spreken en we niet de middelen hebben om iedereen uitgebreid te screenen. We kunnen nu met de aanmelding via de studentenmail verifiëren dat het daadwerkelijk studenten zijn. We maken een uitzondering voor mensen met een tussenjaar.
Als jij een tussenjaar hebt, volg dan de volgende stappen:
  • Stuur ons via [email protected] een bewijs van inschrijving of een screenshot van studielink homepage waarop ten minste de volgende dingen zichtbaar zijn: jouw naam, jouw opleiding en het jaartal van de opleiding.
  • Zodra wij dit ontvangen hebben, controleren we of de informatie in orde is.
  • We zullen je daarna terugmailen met de vraag je aan te melden met jouw eigen email. Hierbij zul je opnieuw een melding ontvangen, deze kun je negeren.
  • Wij zullen je handmatig verifiëren. De volgende dag heb jij toegang tot ons platform.
Neem contact met ons op via [email protected] en leg de situatie uit. Dit kunnen we dan hopelijk snel voor je oplossen door jouw hogeschool of universiteit toegang te geven!

Vragen over de matches en bijles

We zetten ons in om de verhouding tussen studenten en scholieren zo goed mogelijk te houden. Soms kan het voorkomen dat er meer studenten dan scholieren op het platform zijn, of andersom. Hierdoor kan het even duren voordat we een geschikte match voor je hebben gevonden. Houd wanneer dit gebeurt je mail in de gaten! Deze verhoudingen kunnen namelijk snel veranderen.
Annuleer de match door op een van de knoppen te klikken en aan te geven dat de student/scholier niet heeft gereageerd. Als scholier kun je vervolgens een nieuw bijlesverzoek doen. Je komt dan vooraan in de wachtrij terecht. Als student kun je een nieuwe scholier zoeken via het dashboard.
Wanneer je geen bijles meer wil of kan geven, laat je dat aan je match(es) weten. Vervolgens kun je deze annuleren. Wil je je account verwijderen? Stuur ons dan even een mailtje, dan doen wij dat voor je.
Wanneer je geen bijles meer wilt krijgen, laat je dat aan je match(es) weten. Vervolgens kun je deze annuleren. Wil je je account verwijderen? Stuur ons dan even een mailtje, dan doen wij dat voor je.
Studenten kunnen zowel vrijwillig als voor een vergoeding van 5 euro per uur een bijles geven, en scholieren kunnen aangeven of ze wel of geen 5 euro kunnen betalen voor de bijles. Op basis van deze voorkeuren worden matches gemaakt. Wanneer er een bijles wordt gegeven op basis van vergoeding, dan kan de student voorafgaand aan de bijles een Tikkie van 5 euro sturen naar de scholier. Deze kan de scholier bij aanvang van de bijles betalen. Hier zijn jullie zelf volledig verantwoordelijk voor.
We hebben deze structuur bedacht zodat ook de scholieren uit gezinnen die het minder breed hebben, de begeleiding kunnen ontvangen die ze nodig hebben. Samen willen wij alle scholieren studiehulp kunnen aanbieden. Hoe meer studenten aangeven gratis studiehulp te willen geven hoe beter we samen de scholieren kunnen helpen :).
Voor de mensen die geen beschikking hebben tot een microfoon of camera op hun laptop, raden wij aan om de bijles via whatsapp bellen te laten plaatsvinden. Dit kan eventueel ook met videobellen. Hierin is het niet mogelijk om je scherm te delen, maar kun je elkaar wel spreken en zien.
Werk je als student met een examenleerling? Dan kan jij als begeleider een code krijgen van de examenbundel waar de leerling baat bij heeft. Deze kan je invullen als je op mijn.schooltas.net een account aanmaakt. Bij het tandwieltje rechts bovenin kan je de optie vinden om een code in te voeren. Mail ons via [email protected] als je zo’n code wilt ontvangen omdat je met een examenleerling werkt. Wij sturen je deze code dan op.
Nee dit hoeft niet. Gebruik vooral de apps die jij zelf handig vindt. We raden je wel aan om te videobellen met een app waarbij je je scherm kan delen. Zo kan je meekijken met de scholieren wanneer hij/zij online opdrachten aan het maken is.
Is er iets gebeurd in jouw bijles wat absoluut niet zou moeten? Ga dan naar jouw dashboard en rapporteer de scholier of student. Hiermee wordt de match automatisch verwijderd, en worden wij op de hoogte gesteld van wat er is gebeurd. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Vragen over Studenten helpen Scholieren

Veel scholieren hebben moeite met thuis leren en huiswerk maken. Met een online les is het namelijk een stuk lastiger om je vragen te stellen en persoonlijke aandacht van een docent te krijgen. Veel studenten hebben door de corona-crisis ineens een stuk meer vrij tijd, en veel van ons willen graag iets bijdragen. Onze site brengt deze scholieren en studenten bij elkaar. We maken een match op basis van het vak waar ze hulp bij nodig hebben/hulp kunnen bieden. Zo hopen we veel scholieren te kunnen ondersteunen in hun educatie.
Zie “Algemene voorwaarden” waaronder ook de Privacy Voorwaarden vallen. Hierin beschrijven we hoe we met jouw gegevens omgaan. Voor verdere vragen hierover kun je altijd contact opnemen.